طراحی سایت در خارج از کشور برای تجارت تبلیغات برای کشور روسیه و عمان و عراق و ...

روش های تبلیغات در کشور های اروپایی و عراق و عمان و …+ نکات

اگر به دنبال فعالیت تجاری برای خارج از ایران هستید؟ یا میخواهید برای فروش محصولات خود در کشور های دیگر نیز فعالیت کنید ؟ یا همچنین میخواهید با جذب مشتری های خارجی کسب و کار خود را رونق بدهید؟

تبلیغات در کشور های دیگر برای کسب و کار خودتان

برای انجام تبلیغات در کشور های دیگر روش های زیادی وجود دارد که میتواند شما را به مشتری برساند. بهترین روش های تبلیغاتی در کشور های دیگر استفاده از پتانسیل دنیای مجازی و اینترنت است.

روش های تبلیغاتی در کشور های دیگر میتوان موارد زیر را دکر کرد :

  • طراحی سایت خارجی
  • استفاده از شبکه های اجتماعی
  • تبلیغات تلویزیونی و رادیویی
  • تبلیغات در روزنامه ها
  • تبلغات میدانی و محیطی
  • استفاده از پیامک و تبلیغات موبایلی
  • همکاری با افراد ایرانی در کشور هدف
  • همکاری دانشجو ها یا افرادی با ملیت کشور هدف در ایران
  • و ….

کدام یک از روش های تبلیغاتی در کشور های دیگر را انتخاب کنیم ؟

به صورت کلی نمیتوان یک نسخه واحد برای همه ی کشور ها پیچید. و باید روش بازاریابی و تبلیغات در هر کشور را با توجه به نوع محصول یا خدمت شما، هدف شما از تبلیغات، میزان بودجه ی شما، موقعیت جغرافیایی کشور هدف، سبک زندگی مردم آن کشور، روش های ارتباطی، سطح رفاه مالی، پرسونای مشتری و بسیاری از عوامل دیگر انتخاب و برنامه ریزی کرد.

در ادامه به روش های تبلیغاتی برای بعضی از کشور ها میپردازیم:

تبلیغات در کشورهای اروپایی و عربی

سبک های مختلف تبلیغات در کشور های عربی و اروپایی، بیانگر سبک و فرهنگی است، که در کشورهای موجود در آن کشور حاکم است. متخصصان حوزه‌های تبلیغات و بازاریابی بین المللی، سعی می‌کنند عوامل مختلفی را مانند روش، جاذبه، هدف، پیام و … را به‌خوبی شناسایی کنند، تا بتوانند روش مناسب و بهینه در تبلیغات برای کشور مورد نظر شما را انتخاب کنند.

تبلیغات در کشورهای اروپایی و عربی، سبک‌های مختلفی دارد. راه ورود به بازار کشور های عربی و اروپایی، شناخت عوامل موثر بر مردم هر کشور است. این عوامل به‌طور مستقیم، از سبک و روش‌های زندگی مردم در آن کشور تأثیر میپذیرد.

افراد اروپایی با توجه به تقسیمات کشور هایشان خصوصیات و ویژگی های مختلفی دارند مثلا فرانسوی ها و انگلیسی ها فرد گرا هستند و تاکید شما در تبلیغات باید بیشتر روی افراد باشد نه گروه ها و مجموعه ها اما ، در اسپانیا تعلق به یک گروه ، موجب ثبات و هویت برای فرد می‌گردد و در اسپانیا گروه‌هایی زیادی به طور جمعی و اشتراکی دیده می‌شوند. بنابراین می‌توان گفت، که در اسپانیا فرهنگ جمعی حاکم است؛ مفهوم اعتماد به نفس، در مفهوم اعتماد به گروه نهفته است، یا برای تبلیغات در کشور آلمان باید بیشتر بر روی تاییدیه ها و گواهی نامه ها تاکید کنید، همچنین آلمانی ها بسیار به جزئیات توجه میکنند. یا مثلا تبلیغات در شمال و جنوب ایتالیا با هم متفاوت است. مثلا در شمال ایتالیا در سبک تبلیغاتی خود، از شیوه‌های درام و تئاتری استفاده می‌کنند؛ ولی در جنوب بیشتر سناریوهای تبلیغاتی، با توجه به احترام پیشکسوتان و تحسین افراد تحصیلکرده است.

پس مهمترین نکته در تبلیغات در کشور های اروپایی این است که اول از همه این است که کشور هدف خود را مشخص کنید.

در مرحله بعد به شناسایی خصوصیات اخلاقی مردم کشور هدف بپردازید و علایق و محل توجه آن ها را پیدا کنید و شروع به تبلیغات در کشور هدف کنید.

تبلیغات آنلاین در کشور های اروپایی و عربی

با توجه به همه گیری موبایل و اینترنت در همه ی کشور های عربی و اروپایی یکی از بهترین روش های تبلیغاتی استفاده از تبلیغات آنلاین است. که طراحی سایت و سئو برای هر یک از کشور های خارجی میتواند یک برگ برنده برای تبلیغات شما در آن کشور باشد. به طوری که شما با رسیدن به جایگاه یک در کلمات کلیدی هدف میتوانید به بازدید و فروش بالایی برسید.

همچنین از مهمترین مزیت طراحی سایت برای کشور های خارجی میتوان به بهینه بودن هزینه ها تبلیغاتی اشاره کرد، با توجه به اینکه شما در کشور خود و با میزان حقوق و دستمزد کشور ایران هزینه ها را پرداخت میکنید.

برای طراحی سایت و سئو در کشور های عربی و اروپایی میتوانید با مشاوران مجموعه مسترسایت تماس بگیرد.

در ادامه به طور کامل به بررسی تبلیغات در برخی از کشور ها میپردازیم

تبلیغات در کشور عراق

تبلیغات در کشور عراقهمچنان تا حد زیادی سنتی است و همچنان سیستم های نوین و بروز تبلیغاتی در عراق پا نگرفته اند.

با توجه به خصوصیات فردی و اخلاقی مردم عراق به میزان بالایی تحت تاثیر تبلیغات قرار میگیرند و شما میتواند حتی برای یکبار آن ها را با تبلیغات به خرید محصول خود دعوت کنید. از طرفی مردم عراق در زمینه تغییر سبک زندگی افرادی سخت تر از ایرانی ها هستند و برای خدماتی که میخواهد تغییراتی در روش و سبک زندگی آن ها بدهد مقاومت بالاتری دارند.

از مهم ترین عواملی که میتواند افراد عراقی را تحت تاثیر تبلیغات شما قرار دهد

  • توصیه بزرگان، دوستان، اقوام و افراد محبوب دینی یا سیاسی
  • نیاز شدید به آنچه در حال حاضر در بازار وجود ندارد
  • قیمت ارزان نسبت به محصولات موجود در بازار
  • جذابیت‌های تبلیغاتی و بسته‌بندی
  • کارایی بیشتر نسبت به محصولات قبل
  • مد و حجمه‌های تبلیغاتی در سراسر کشور به ویژه مدهایی که از طرف کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس، کشورهای اروپایی‌ و غربی‌ وارد می‌شود.

کتاب دایرکتوری مشاغل در عراق یا همان یلو پیج (کتاب زرد عراق )

اولین جایی که میتوانید برای تبلیغات در کشور عراق استفاده کنید کتاب زرد است که یک دارکتور یا کتاب راهنما برای تجار عراقی است که لیستی از شرکت ها و تامین کننده ها را در خود جای داده و در بین تجار عراقی رواج دارد.

هزینه های چاپ اگهی در دایرکتور عراق یا همان یلو پیج (کتاب زرد عراق ) را میتوان از دفتر کتاب زرد در عراق سوال کنید.

شرکتهای ایرانی متقاضی می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های 009647806375390 و 009647702109294 تماس بگیرند.
نشانی دفتر کتاب زرد عراق:
عراق– بغداد– میدان النسور– خیابان برج المامون- نزدیک بازار سید حلیب

آگهی تجاری در رسانه‌های اتاق بازرگانی عراق

  • فصل‌نامه‌ی السوق (تیراژ 2500 جلد)
  • وب سایت اتاق بازرگانی بغداد به نشانی https://bcc-iq.net (اتاق بازرگانی بغداد)

همایش‌ها و نمایشگاه های تجاری در کشور عراق

شرکت در همایش ها و نمایشگاه های تجاری کشور عراق میتواند یکی دیگر از روش های بازاریابی برای شرکت های تولید کننده ایرانی که میخواهند در کشور عراق تبلیغات تجاری کنند باشد.

استفاده از تبلیغات موبایلی در عراق

یکی دیگر از روش های تبلیغاتی در کشور عراق استفاده از سامانه های پیامکی است، به صورتی که موبایل در بین عراقی ها بسیار فراگیر است و حدود 75 درصد مردم عراق موبایل دارند. پس استفاده از سامانه های پیامکی برای تبلغات در کشور عراق یکی از روش های خوب برای تبلیغات مستقیم در بین مرد است . که میتوانید ان را برای کسب و کار خود امتحان کنید.

طراحی سایت و تبلیغات آنلاین در عراق

درحال حاضر بیش از 75 درصد از مردم عراق به اینترنت دسترسی کامل دارند و حدود 53 درصد از این جمعیت در شبکه‌های اجتماعی حضور دارند. در کشور عراق اینترنت پرسرعت با قیمت مناسب و بدون فیلتر ارائه می‌شود.

استفاده از طراحی سایت برای تبلیغات شما چند مزیت بالا دارد.

اول از همه هدفمند شدن تبلیغات شما است یعنی افرادی در اینترنت وارد سایت شما میشوند که واقعا به محصول شما نیاز دارند.

دوم شما با هزینه در کشور خودتون میتوانید به جذب مشتری های خارجی بپردازید. یعنی هزینه ی ریالی پرداخت میکنین.

سوم مشتری هایی که از سایت با شما تماس میگیرند افراد مرفح تر هستند و هزینه ی بیشتری برای دریافت خدمات و محصولات پرداخت میکنند.

برای طراحی سایت و سئو در کشور عراق میتوانید با مشاوران مجموعه مسترسایت تماس بگیرد.

تبلیغات در شبکه های مجازی کشور عراق

شبکه های مجازی یکی از رو های تبلیغاتی خوب در هر کشور است، البته باید به شبکه ی اجتماعی رایج در هر کشور توجه شود. تا بتوان به نتایج بهتری دست پیدا کرد.

شبکه‌های اجتماعی پربازدید و رایج در عراق عبارتند از:

  • فیسبوک: 17 میلیون کاربر
  • یوتیوب: 9/10 میلیون کاربر
  • اینستاگرام: 5/9 میلیون کاربر
  • اسنپ‌چت: 5/6 میلیون کاربر
  • توییتر: 3/1 میلیون کاربر
  • لینکدین: 1 میلیون کاربر

تبلیغات در شبکه های تلویزیونی

کشور عراق تقریبا بیش از 45 کانال تلویزیونی رسمی دارد که به غیر از شبکه العراقیه که متعلق به دولت و به دور از جناح‌بندی سیاسی است، مابقی وابسته به احزاب و گروه‌های فعال سیاسی هستند. برخی از این کانال‌ها مخالف جمهوری اسلامی ایران بوده و همه روزه تبلیغات منفی بر علیه ایران و محصولات ایرانی منتشر می‌کنند. برخی مخالف شیعیان و برخی مخالف اهل تسنن هستند.

شبکه‌ی العراقیه یکی از پربیننده‌ترین شبکه‌های تلویزیونی در عراق است. در یک نظر سنجی عمومی مشخص شده است. از هر 500 نفری که به تماشای تلویزیون می‌پردازند، 260 نفر بیننده شبکه «العراقیه»، 160 نفر بیننده شبکه «الحره» و 67 نفر علاقمند به شبکه «الشرقیه» هستند.

تبلیغات در روزنامه های عراق

روزنامه الصباح و روزنامه الزمان و هفته‌نامه‌ الوسیط و … نمونه هایی از روز نامه های پر طرفدار کشور عراق است که میتواند با مرجعه به سایت هر یک از قیمت آگهی و هزینه تبلیغات در روزنامه های کشور عراق با خبر شوید.

تبلیغات در کشور عمان

تبلیغات در کشور عمان به روش های مختلفی صورت میپذیرد.

کتاب راهنمای صنایع منطقه در عمان

در حال حاضر «کتاب راهنمای صنایع منطقه» فرصت‌ها و پتانسیل‌های بازرگانان و تجار ایرانی را به مشتریان بالقوه آنها در کشور عمان و در صنایع مختلف معرفی می‌کند.

استفاده از تبلیغات در شبکه های اجتماعی

یکی از پر طرفدار ترین شبکه های اجتماعی در عمان فیسبوک میباشد به صورتی که درصد بالایی از افراد تمام روز خود را در فیسبوک و اینترنت میگذرانند.

طراحی سایت و سئو در کشور عمان

طراحی سایت در کشور عمان نیز میتواند یکی از روش های خوب و اقتصادی برای شما تجار و فروشندگان و تولیدکنندگان عزیز برای ورود به بازار کشور عمان باشد. طراحی سایت برای تبلیغات در عمان میتواند به صورت چند زبانه و یا به صورت طراحی سایت عربی باشد. طراحی سایت و سئو در تبلیغات میتواند باعث جهش فروش شما در بازار کشور هدف بشود.

برای طراحی سایت و سئو در کشور های اروپایی میتوانید با مشاوران مجموعه مسترسایت تماس بگیرد.

تبلیغات در کشور آذربایجان

باکو مهمترین شهر آذربایجان و در عین حال پایتخت آن و از طرفی هاب اصلی تجارت خارجی این کشور با دنیای خارج است. مهمترین شریک تجاری آذربایجان، کشور ترکیه است. که بیشترین سهم سرمایه گذاری خارجی و واردات به خات آذربایجان را در آن دارد.

علی رغم تمام تنش ها و اتفاقات منطقه، ارتباط ایران با آذربایجان همچنان در سطح قابل قبولی قرار دارد.

مهمترین اقلام صادراتی از ایران به آذربایجان شامل: مواد پترو شیمی، مشتقات پلاستیکی، خرما  و بسیاری از کالاهای تند مصرف خوراکی است. در حوزه صنعت ساختمان نیز انواع مصالح ساختمانی مانند سیمان، کلینکر، سنگ آهن فشرده نشده، شیشه فلوت، کاشی و سرامیک و سایر محصولات کشاورزی را نیز نباید فراموش کرد.

استفاده از پتانسیل های تبلیغاتی آنلاین در آذربایجان نیز یکی از مهمترین نکاتی است که تجار ایرانی باید مورد توجه قرار دهند.

با استفاده از تبلیغات هدفمند در کشور آذربایجان میتوان مواد و محصولات مختلفی را به این کشور صادر کرد.

حتما برای امکان سنجی و بررسی بازار آذربایجان از تجار با تجربه و افراد ایرانی در این کشور راهنمایی بگیرید.

طراحی سایت به زبان ترکی آذربایجانی توسط تیم مسترسایت میتواند به رشد شما در بازار آذربایجان کمک کند.

تبلیغات در کشور روسیه

روسیه پهناورترین کشور جهان است که در شمال اوراسیا قرار دارد. روسیه با ۱۴ کشور آسیایی و اروپایی مرز زمینی دارد و با کشورهای پیرامون دریای برینگ، دریای ژاپن، دریای مازندران، دریای سیاه، و دریای بالتیک ارتباط دریایی دارد.

روسیه با حدود ۱۴۳ میلیون نفر (در سال ۲۰۱۳) جمعیت نهمین کشور پرجمعیت دنیاست. 

روسیه بسیار بازار بزرگی داره، مثلا فقط بازار شهر مسکو و اطراف ان معادل کل بازار یک کشور اروپایی است. قدرت و توان مالی و اقتصادی روس ها با سیاست های جدید دولت بسیار بالا رفته و نسبت به جمعیت و مقدار مصرف، هیچ موقع این توان رو تو اروپا نخواهیم دید.

بعلت آن که روسیه بازار بزرگی دارد، تجار ایرانی علاقه زیادی به صادرات به کشور روسیه دارند، اما این امر به سادگی ممکن نیست. زیرا حضور فیزیکی ، هزینه ی بالا و عدم دسترسی به اطلاعات دقیق ، مانع از حضور آسان و موفق تجار ایرانی می شود. در امر صادرات به روسیه ، برقراری ارتباط با روس ها کار آسانی نیست ، زیرا شرکت های روسی ترجیح می دهند تا با شرکت های خود کشور روسیه معامله داشته باشند.

بخش عمده ای از صادرات به روسیه از طریق آذربایجانی ها ، ارمنی ها ، قزاق ها ، افغان ها ، ترک ها ، مصری ها و … صورت میگیرد. در این میان تجار ایرانی می توانند با رعایت موارد استاندارد و بسته بندی، سهم زیادی در صادرات به روسیه داشته باشند.

امر صادرات کالای ایرانی به روسیه ، نیازمند اطلاع کامل از قانون و مقررات روسیه نیز می باشد.

بازاریابی در کشور روسیه نیازمند صبر است و باید برنامه ای دراز مدت در نظر داشت و منتظر نتایج سریع نبود.

شما میتواند با کمک گرفتن از شرکای روسی، ورود خود به بازار روسیه را تسهیل کنید و با کمک از آن بهترین روش بازار یابی در کشور روسیه را بررسی کنید و تجارت خود را آغاز کنید.

طراحی سایت به زبان روسی

بازاریابی مهمترین بخش است، بازاریابی یعنی شناخت بازارهاي خارجی و راه های نفوذ به آن که دستیابی به این شناخت از طریق مذاکره با خریداران، استفاده از اطلاعات و شرکت در نمایشگاه های بین المللی است. همچنین شناسایی کالاهاي رقیب و کیفیت و قیمت آنها در بازار و استفاده از روش های تبلیغاتی هدفمند و به صرفه براي معرفی کالا نقش مهمی در موفقیت در بازار روسیه داد.

در این بازار بزرگ مدیریت هزینه های تبلیغاتی میتواند عامل موفقیت یا شکست یک شرکت باشد.

طراحی سایت به زبان روسی میتواند یک روش تبلیغاتی خوب برای شما برای ورود به بازار روسیه باشد.

راهکار های بازاریابی در روسیه

روسیه به عنوان یک بازار تجاری رو به رشد محسوب می شود که راهکارهای ویژه ای برای بازاریابی، صادرات و فروش محصولات به این کشور وجود دارد. لذا توجه به نکات زیر ضروری به نظر می رسد:

  • مطالعه گزارشهای بازارشناسی و بازاریابی، پیش از ورود به بازار این کشور
  • شرکتهای دارای برند تجاری و پذیرفته شده در بازار بورس، بیش از سایر شرکتهای تجاری موفق هستند
  • گردآوری اطلاعات به روز و دقیق از علایق مردم و شرایط اقتصادی جامعه
  • تجار روسی در خصوص مواردی مانند قیمت، کیفیت، زمان تحویل کالا و چگونگی ارایه خدمات به موقع حساسیت ویژه ای دارند.
  • معرفی محصولات و خدمات در نمایشگاه های تخصصی و عمومی
  • افرادی که قصد دارند برای تجارت وارد بازار روسیه شوند، می توانند با بخش اقتصادی و رایزن بازرگانی سفارت مشورت نمایند.
  • خرید کالا و استفاده از سرویسهای عمومی با پول رایج این کشور انجام می گیرد. البته دلار و سایر ارزهای خارجی را می توان در بانک ها، صرافی ها و یا هتل ها تبدیل به پول محلی کرد.

به اشتراک گذاری :

جدید ترین مطلب:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *